Tuesday, September 30

French music for kids (that adults can enjoy as well)


Music is an important part of my life. It relaxes me, calms me down, gives me energy or motivates. Sometimes it makes me feel like I am a part of a great moment in the movie. I cannot imagine my life without it.

I love all the good music no matter what genre - from classical symphonies, through Polish folk to deep downtempo techno - as long as it moves my soul and legs. One of the reasons that I fell in love with Berlin was an amazing music scene - every weekend there was a great music discovery just around the corner (this was often ending up with dancing for 48h straight and a very, very bad hangover).

I think Nila is doomed to be a music lover as well (or at least I tried everything to make it happen). When I was just 3 months pregnant I danced like crazy till 3 a.m. on New Years Eve, when I was 7 months I went to some Sunday Berlin open airs. In last days of my big-belly-state I was putting some Chopin, Mozart and Debussy hoping that she will enjoy it.

Me and my mother had a long relationship with piano and short affairs with guitar and violin. Nila's French part of the family is even more connected to music - grandma is a singer, granddad plays the drums. Grand-grandparents were music teachers and trumpet players.

I started to discover beautiful world of old French music that is soothing Nila perfectly and makes me smile. I hate bad music and some of the kids songs are making me crazy - I would not be able to stand it at home, so better to educate her from early days.

I created first compilation on soundcloud. I think it's good music to play to your newborn or baby for a calmer moment. I hope to continue these compilations with a little help from Nico (who just sent me 1 milion of great songs after I asked if he knows some...).

If you know any great songs or lullabies for babies from your country - please let me know in comments! I'd love to discover more!

I hope you enjoy!





Muzyka jest bardzo ważną częścią mojego życia. Relaksuje mnie, uspokaja, dodaje energii i motywuje. Czasem dzięki niej czuję się jak w ważnym momencie jakiegoś filmu. Nie potrafię sobie wyobrazić życia bez muzyki.

Kocham dobrą muzykę ogólnie, nie ważny jest dla mnie gatunek - od klasycznej muzyki symfonicznej, przez polski folk aż po deep downtempo techno - wystarczy, że poruszy moją duszę i nogi. Jednym z powodów dla którego zakochałam się w Berlinie jest jego niesamowita scena muzyczna - w każdy weekend możesz odkryć niesamowitą muzykę tuż za rogiem (co często kończyło się tańczeniem non stop przez 48 godzin i bardzo, bardzo potężnym kacem).


Wydaje mi się, że Nila jest skazana na bycie zakochaną w muzyce (a przynajmniej robiłam wszystko aby pomóc losowi). W 3 miesiącu ciąży tańczyłam jak szalona na imprezie sylwestrowej, w siódmym miesiącu byłam na kilku niedzielnych berlińskich open airach. W ostatnich dniach posiadania mojego dużego brzucha puszczałam jej za pomocą dużych studyjnych słuchawek Nico trochę klasyki - Chopina, Mozarta czy Debussyego mając nadzieję, że się jej podoba.  

Ja i moja mama miałyśmy długą przygodę z fortepianem, przeplataną krótkimi romansami z gitarą i skrzypcami. Francuska część rodziny Nili jest jeszcze bardziej muzykalna - babcia jest śpiewaczką, dziadek wali w perkusję, pradziadkowie również zajmowali się muzyką profesjonalnie - babcia uczyła gry na fortepianie i śpiewu a dziadek dął w trąbkę. 

Zaczęłam odkrywać piękny świat starych francuskich piosenek które idealnie uspokajają Nilę a mi wywołują uśmiech na twarzy. Nie znoszę złej muzyki a niektóre piosenki dla dzieci doprowadzają mnie do szaleństwa - nie byłabym w stanie znieść ich w domu, więc zabieram się za edukację muzyczną już teraz. 

Stworzyłam pierwszą kompilację na Soundcloud. To chyba dobra muzyka zarówno dla niemowląt jak i dzieci jeśli chcemy wprowadzić spokojny nastrój. Mam nadzieję kontynuować tworzenie tych playlist z małą pomocą Nico (który właśnie zasypał mnie milionem fantastycznych utworów po moim pobieżnie rzuconym pytaniu). 

Jeśli znacie jakieś piękne kołysanki lub piosenki dla dzieci, które pamiętacie jeszcze z dzieciństwa lub które puszczacie właśnie swoim dzieciom - dajcie znać w komentarzach - bardzo chciałabym odkryć więcej!

Mam nadzieję, że moja lista przypadnie wam do gustu!

1 comment:

Disqus for The Moon Mom